Tuesday, February 15, 2011

HANTU ! MANA HANTU , ADA HANTU DIMANA SAHAJA.

                                


Semenjak dua menjak tiga menjak sampai sepuluh menjak ni, aku tidur dalam pukul 10.00 pm. Kadang-kadang kalau tak ada keje sekolah aku tido awal sikit dalam pukul 9 lebih la lebih kurang. *penat..sebab tu tido awal.. haha.. 
cerita pasal hantu ni..kan aku kadang tido awal kan...? dalam lebih kurang 2.00a.m. macam tu la.. aku tak pasti sangat la. aku dengar anjing menyalak..buat pengetahuan korang dekat sekitar rumah aku ni BANYAK anjing . bukan anjing peliharaan , tapi anjing terbiar ! orang kata anjing ni boleh nampak hantu  ? betul ke..?  tapi mak aku kata memang betul pun.. ah betul la kot. 
lepas aku terdengar anjing menyalak ni aku terus terjaga. ye la terperanjat kot nasib baik tak ada sakit jantung. kalau tak da lama JALAN ! * faham-faham je la.
time anjing ni menyalak time tu jugak la aku terdengar bunyi something .. nak tau something tu ape..? something tu HANTU LA.. hantu tengah menyanyi .. haha.. korang percaya ke hantu bole menyanyi ? memang tak la kan..? hantu mengilai ada la..ok kita sambung balik. lepas dengar anjing menyalak.. time tu jugak la dengar hantu tu tengah mengilai-ngilai..eeeeeee.. sungguh SERAM !tak kan aku nak pergi tengok kot.. silap hari bulan hantu tu yang ada dekat sebelah aku.. nak kata aku mimpi dengar hantu menyalak bukan.. aku sempat lagi cubit pipi aku.. au.. terasa sakit tau.. ah ni bukan mimpi tapi kenyataan beb......... lepas aku dengar hantu mengilai wow.. bulu roma aku terangkat angkat.. aku apa lagi tak kan nak menjerit kot.. nanti hantu tu yang terpinga-pinga.. lepas tu apa lagi habis aku selimut  satu badan.. sampai tak bernafas aku dok dalam selimut tu.. panas pun ada.. nak buat macam mana.. takut punya pasal.. terpaksa menyelubung sekejap..
keesokan harinya pun benda ini berlaku lagi sama seperti hari semalamnya..semalam 14.02.2011  aku dengar anjing menyalak jugak tapi aku tak dengar bunyi hantu mengilai .. huh.. dalam hati aku ucap syukur sangat2.. tak ada la takut .. aku harap untuk hari-hari yang berikutnya tak ada bunyi-bunyi lagi dah.. aku tak suka......!!! 


p/s : setiap malam kamu haruslah menutup tingkap sebelum tidur .. tutup la serapat-rapatnya.. kalau ada nampak benda lalu dekat tingkap tu.. ala.. kau buat dek je la.. ! hahaha.. JANGAN TAKUT..!  


WAHAI HANTU.. JANGANLAH KAMU TAKUTKAN ORANG.. JANGANLAH MENGILAI DI TENGAH-TENGAH MALAM.. YA.. TERIMA KASIH ..


  

0 comments: