Saturday, April 02, 2011

29.03.2011

Assalammualaikum .. tak jawab dosa :)
hari ini saya nak update blog . wahhhh sudah lama wo saya tak update blog ini . Busy punca pasal . disebabkan kesuntukan masa . saya tak sempat nak update blog ni haa.. :(  

hari ni saya mahu cerita dekat korang Kadet Polis terpilih untuk pergi pertandingan kawad kaki dekat PULAPOT . So semenjak itulah sesiapa yang masuk kawad kaki tu kena stayback untuk belajar cara kawad yang betul . kalau tak betul macam mana nak menang ! tapi da belajar pun tak menang jugak !! kesian kan dekat kitaorang .. :( tapi tak apa . saya tak kisah , adat bertanding ada yang menang dan ada yang kalah kan kan ? ahh :D

ok , saya mahu bercerita sedikit.. hampir sebulan lah jugak kitaorang belajar kawad ni , boleh dikatakanlah setiap hari balik lambat !MUKA pun da kena SUNBURNT !! kerja sekolah pun TERgendala sebentar . tak ada masa la nak buat. balik badan pon  suda penat . nak sentuh buku pun tak larat :(  

boleh dikatakan setiap hari ada tranning la . yang paling aku tak larat sangat time MERENTAS DESA . da la pagi ada merentas desa , lepas habis merentas desa , sapa yang masuk kawad kaki kena pergi sekolah . pehh penat siot. boleh KURUS badan aku macam ni . jangan jeles.. HAHAHA :) lepas da sampai sekolah dok jap lepas kan lelah , makan tok hilangkan lapar * dari pagi tak makan * .

da buat benda tu semua .. tak lama lepas tu nadirah saad panggil buat kawad .. baru nak rehat kejap , kaki pun tak hilang rasa sakit lagi. lepastu, koperal datang... time koperal datang tu aku terus hilang semangat, bukan apa, mesti dia suruh lari dulu la . ah bab lari tu aku lemah sikit *untuk hari time merentas desa,tadi da lari ,kena lari lagi .. uh . dalam hati aku macam nak cabut lari je dari tempat tu  . aku sabar je la kaki aku pun da rasa macam nak tercabut je time lari tu .. 

 pendekkan cerita sehari sebelum pertandingan tu kiteorg buat Formasi .. canteek memang cantik.. tapi lupa step.. ye la. formasi kena buat 4 step , last-last tak ingat step punya pasal , kiteorg buat 2 step je , itupun berterabur . lantak la kan. janji buat :) daripada tak ada formasi !

29.03.2011 tu cikgu suruh datang awal sikit katanya nak bertolak awal dalam 6.45, last-last pergi nak dekat pukul 7a.m .. lantak la lambat ke cepat ke janji sampai kan! . :)

muka semua sunburnt nasib baik gigi tak kena sunburnt HAHAH :D

time ni kawad da bermula
Kadet Polis Convent 


dari kiri : mastura,sivness,budak form 2 ni tak tau nama la ,nazura :)

sat loitering while others look at the middle school marching 

marching past the expiration
ni la koperal yang ajar kawad kaki tok kadet polis ..yang sebelah kanan tu Cik Alias

time ni da sampai dekat PULAPOT,ada masa tok practice kejap


Adapavi Convent Kadet Polis
sampai disini sahaja , kbai :D



0 comments: