Friday, July 08, 2011

terlebih muka

Assalammualaikum :)

Baca entry aku kat atas tu . ah meyh sini aku nak cerita sikit pasal entry aku ni . Korang tahu tak kuih talam ?  kalau korang tak tau meyh sini aku tunjuk gambar sikit !


ah dah tau kan kuih talam macam mana ? bagus . kalau aku tanya talam dua muka kau tau tak ? kalau kau tak tau meyh sini aku bagi tau . 

Dalam dunia ini bermacam-macam ragam manusia ada. Ada yang boleh dipercayai dan ada yang tidak boleh dipercayai. Ada yang hitam ada yang putih. Ada yang wangi dan ada yang busuk macam bangkai. Ada yang tidak suka tikam belakang, ada yang suka tikam belakang. Ada yang boleh dipercayai dan ada yang tidak boleh dipercayai.

Manusia talam dua muka ini memang manusia yang amat-amat merbahaya. Manusia yang mempunyai banyak muka. Bukan satu bukan dua malah beribu. Di depan kita dia baik, tetapi dalam masa yang sama di depan kita juga, dia boleh bertukar menjadi seperti manusia yang sangat memburukkan muka kita .

Ada juga yang apabila di depan kita dia baik tetapi di belakang kita, dia akan memfitnah kita seburuk mungkin. Jenis yang bermuka-muka dan tidak ikhlas apabila berkawan. Kalau hati sudah busuk memang macam tu la kan ? 
ah macam tu la dia talam dua muka !


Tetiba sahaja macam rasa nak Bakar je mulut ada la seorang budak ni . Tak padan mulut macam longkang busuk macam **** ! Geram la aku !! kau tak payah baik sangat la 
kesian sungguh aku tengok kau ,kbai . aku ingat kau da berubah tapi hati kau ni macam busuk semacam la . pergi la buat-buat bertaubat ke apa ke , pergi la berubah  ! aku sebenarnya malas nak cari gaduh dengan kau la =='  . kau yang membuatkan aku jadi macam Nak B**** je kau . nasib baik aku ada hati yang baik yang boleh terima apa yang kau nak cakap ! kau nak cakap apa pun kau cakaplah aku terimanya dengan hati yang terbuka *akhirat ada weyh .Aku bukan nak bagi ceramah dekat kau atau sesiapa sahaja .
buat pengetahuan kau , aku bukanla baik sangat yang kau selalu tengok dan aku hanya seorang manusia biasa je . kbye 

0 comments: